Tazkirah



Termaktub dalam sepucuk surat khalifah Umar kepada Abu Musa Al Asyaari: “Milikilah sifat sabar. Sifat sabar itu ada dua. Sabar yang pertama lebih afdhal dari sabar yang kedua iaitu sabar dalam meninggalkan larangan Allah SWT dan sabar dalam menghadapi musibah. Ketahuilah bahawa sabar itu sangkutan iman (orang yang bersabar akan mendapat iman) kerana kebajikan yang paling utama adalah taqwa dan taqwa hanya dapat dicapai dengan sabar.”

Rabu, 7 Mac 2012

Festival Nasyid Remaja Islam 2012

Festival Nasyid Remaja Islam Daerah Hilir Perak, 4 Februari, Arena Square Teluk Intan : Alhamdulillah baru-baru ini 2 pasukan nasyid Semarak telah berjaya menghantar penyertaan iaitu lelaki dan perempuan. Majlis berlangsung dengan jayanya dan pasukan sekolah berjaya mendapat Naib Johan bagi pasukan nasyid lelaki dan tepat ke 4 untuk pasukan nasyid perempuan..admin mendoakan semoga nasyid ini bukan sekadar untuk dipertandingkan tetapi dapat menyampaikan mesej-mesej dakwah dikalangan pendengar juga kepada ahli nasyid itu sendiri terutama dalam menerapkan nilai-nilai akhlak. Ini kerana lirik nasyid yang berkesan akan terkesan ke dalam hat pendengar apabila didendangkan dengan penuh penghayatan dan pengamalan..insyaAllah. Ya Allah Ya Hafiz peliharalah akhlak remaja pada zaman sekarang daripada leka diulit hiburan-hiburan yang melalaikan hati dan perasaan.

pasukan nasyid lelaki yang segak bergaya..
*admin terlupa nama kumpulan insyaAllah akan di edit kemudian...

nampaknya bergitu bersahaja pemain alat muzik ini...

kumpulan Humaira'...begitu bersopan santun..


Semoga lebih maju dan lebih mantap pada masa akan datang dalam menyampaikan mesej dakwah diusia muda insyaAllah. Syabas kepada semua peserta nasyid atas sumbangan anda untuk sekolah dan juga untuk ISLAM..insyaAllah. Siiru'alabaarakatillah.amin..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Radio IKIM FM